Uit de pers/ Press Reviews

Muziekblad Luister
“Marijke van Duin speelde Conens pianomuziek voor het eerst in het Stedelijk Museum en maakte aansluitend deze goed klinkende, ruimtelijke opname die pas nu wordt uitgebracht. Zij speelt heel helder en precies, heeft gevoel voor de sfeer en weet eenheid te scheppen in deze op het eerste gehoor wat fragmentarisch lijkende muziek. Uitvoering – 8, opname – 8.”
(Recensie van CD ‘Tide and Time’ in muziekvakblad ‘Luister’)

Libre Belgique
“L’exécution de l’étude ‘Pour les Octaves’ de Debussy se montre le reflet d’une nature vivante, acérée, attentive, peu soucieuse de concessions. Une très belle version … Sa compréhension harmonique et sa chaleur personnelle donnent à la 3e Ballade de Chopin une charge émotive et juvénile.”

Nieuwe Noordhollandse Courant
“In de beroemde Marche Funèbre uit de 2e Sonate van Chopin toonde Marijke van Duin een stevige grip op de materie. Indrukwekkend was het lang uitgesponnen crescendo … ‘Des pas sur la neige’ uit de eerste band Préludes van Debussy, profiteerde van een prachtige verstilling. Geheel anders was de exuberante stemming in ‘Ce qu’a vu le vent d’Ouest’; de virtuoze pianopartij werd zeer overtuigend neergezet. Een hoogtepunt waarin de stemming prachtig werd gedoseerd was ‘La Cathédrale engloutie’.”

NRC/Handelsblad
“Ideale en virtuoze vertolking Prokofiev …. Haar vertolking van de vioolsonate in f kl.t. van Prokofiev was van een overrompelende muzikaliteit. Pianiste Marijke van Duin betoonde zich hierbij een waardig tegenspeelster. Ook bij haar een grote rijkdom aan schakeringen en een alerte overgave aan muziek en samenspel. Zo benaderde het duo de ideale vertolking…”

Deventer Dagblad
“Het elan dat ze bij Brahms al tentoon hadden gespreid, kwam hier in verhevigde mate terug. Bovendien hadden Dzekova en Van Duin de geheimen van Francks muziek volledig ontraadseld. Fraai van toon (in viool èn piano), warm, lyrisch, hartstochtelijk…”